Ugruntowanie zdobytych umiejętności, kształtowanie postaw i kompetencji społecznych, prowadzenie negocjacji, nauka pracy w grupie i organizacja czasu pracy, a także integracja środowiska studenckiego to niezaprzeczalne zalety terenowych warsztatów dla studentów finansów i rachunkowości.
Zajęcia przeprowadzono od 10 do 12 maja w ramach realizacji przedmiotu warsztaty finansów i rachunkowości. Studenci II roku FiR mieli do zrealizowania wiele zadań, które pozwoliły im nie tylko ugruntować umiejętności z zakresu finansów i rachunkowości, ale także nabyć kompetencje społeczne. Zadaniem młodzieży było, między innymi:
- wybranie ośrodka wypoczynkowego, w którym chcieliby zorganizować zajęcia terenowe w ramach przydzielonych na to zadanie przez JM Rektora ANS w Koninie środków finansowych (przegląd ofert, kalkulacja kosztu jednostkowego, sprawdzenie warunków lokalowych w danym ośrodku, negocjacja ceny itp.),
- realizacja w grupach projektowych obszernego zadania z zakresu finansów i rachunkowości (ewidencja operacji gospodarczych, sporządzanie dokumentacji, sporządzanie sprawozdania finansowego, elementy analizy finansowej itp.),
- finansowe rozliczenie się z właścicielem ośrodka, kontrola poprawności wystawionej faktury, rozliczenie się z wykorzystanych środków z uczelnią.
Tegoroczne zajęcia terenowe zostały zorganizowane w jednym z ośrodków w Ślesinie. Studenci ze wszystkich zadań im przydzielonych wywiązali się bardzo dobrze. Pierwszy dzień (w zasadzie wieczór) upłynął na rozmowach przy ognisku i pieczonych kiełbaskach. Drugiego dnia intensywnie pracowali nad zadaniem projektowym w utworzonych wcześniej grupach 3-4 osobowych. W efekcie powstało osiem projektów.
Okoliczności przyrody i pogoda były przepiękne, a atmosfera i humory dopisywały. W mojej ocenie, jako osoby prowadzącej przedmiot, taka forma zajęć ma wiele zalet – pozwala ugruntować zdobyte umiejętności, kształtuje postawy i kompetencje społeczne, daje pole do prowadzenia negocjacji, uczy pracy w grupie i organizacji czasu pracy. Nieocenionym i bardzo ważnym aspektem takiej formy zajęć jest również integracja środowiska studenckiego.
Pomysłodawcą takiej niestandardowej formy zajęć jest Pan Profesor Piotr Szczypa. Dziękuję Panie Profesorze w imieniu własnym i studentów!
dr Małgorzata Cieciura
Odwiedź nas: Facebook YouTube Instagram Tik-Tok
Spis pracowników