– Będziecie mieli możliwość rozwijania swojej wiedzy i umiejętności, ale też zobaczycie jak wygląda studiowanie – tymi słowami witał młodzież szkół średnich dr hab. Artur Zimny, prof. PWSZ w Koninie i jej rektor, podczas połączonej z immatrykulacją inauguracji roku dla klas akademickich.
W uroczystości brało udział pięć klas akademickich z czterech konińskich szkół ponadpodstawowych. Z I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki to klasa – języki obce w mediach, z Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Stefana Batorego klasa – bezpieczeństwo wewnętrzne, z Zespołu Szkół im. Mikołaja Kopernika klasa – finanse i rachunkowość, a z Zespołu Szkół Górniczo-Energetycznych im. Stanisława Staszica dwie klasy – spedytor oraz mechanika i budowa maszyn.
Immatrykulacji, do której przystąpili wyznaczeni przedstawiciele klas, dokonał JM Rektor.
Podczas krótkiego wystąpienia rektor Zimny zwrócił uwagę, że prowadzony od 2014 roku program „Klasa akademicka”, to jeden z głównych punktów współpracy z otoczeniem społecznym i gospodarczym. – Myślę, że wyniki naboru, które pokazały, że 40% obecnych studentów I roku, to absolwenci tych czterech szkół, świadczą o dobrych wynikach naszej współpracy z nimi. Warto je pogłębiać – podkreślił.
Obecni podczas inauguracji dyrektorzy tych szkół mówili o korzyściach dla ich podopiecznych. Tomasz Kucharczyk, dyrektor „Kopernika”, odwołał się do czasów, kiedy żadna uczelnia nie myślała w taki sposób o uczniach. – Nie mieli możliwości, by uczestniczyć w życiu uczelni, a to ciekawe doświadczenie – uznał. Emilia Bugaj, wicedyrektorka I LO i absolwentka PWSZ w Koninie, podkreślała wcześniejszą współpracę przy prowadzeniu klasy dwujęzycznej i jej świetne wyniki edukacyjne. – Absolwenci takiej klasy kończyli naukę języka obcego na poziomie C1 – przypomniała. Ewa Dąbrowska, dyrektor ZS CKU, wyraziła nadzieję, że uczniowie uzyskają większą wiedzę i umiejętności, a uczelnia zyska wśród nich przyszłych studentów.
Obecni w Auli im. Jana A.P. Kaczmarka nowi uczniowie klas akademickich mówiąc o uczestnictwie w projekcie i oczekiwaniach z nim związanych, podkreślali przede wszystkim możliwość dostępu do zaawansowanej wiedzy. – Interesujemy się bankowością i finansami, to jest coś, na co stawiamy w przyszłości. Mamy nadzieję, że wzrosną nasze szanse na dobre studia w tym kierunku – stwiedziły Karolina Kwiecińska i Agata Chmielewska z III klasy o profilu technik ekonomista z „Kopernika”. Amelię Długosz, Martynę Osadę i Marcina Kubackiego z I klasy o profilu bezpieczeństwo wewnętrzne z CKU najbardziej cieszy perspektywa zajęć praktycznych. Podobnie zdanie ma Filip Bąk z „Górniczej”, z III klasy technik mechatronik, który przyznał, że traktuje zajęcia w klasie akademickiej mechanika i budowa maszyn trochę jako odskocznię od zwykłych lekcji. – Przekonałem się, że teoria to za mało w mojej specjalności, a słyszałem, że będzie tu sporo zajęć praktycznych. Lubię takie rzeczy – dodał. Uczennice klasy dziennikarskiej, Marta Żyża i Aleksandra Przyjemska, liczą na rozszerzenie zasobu wiedzy o społeczeństwie i możliwość bliższego kontaktu z mediami. – Może nauczymy się jak pisać do gazety? – zastanawiały się.
Jak przystało na uroczystości inauguracyjne, był też wykład inauguracyjny. Wygłosiła go dr Joanna Chojnacka-Gaertner, germanistka, która mówiła o głównych powodach lęku językowego dręczącego uczniów i studentów podczas nauki języka obcego, szczególnie podczas wystąpień nawet przed niewielkim audytorium złożonym z nauczyciela i grupy uczniów.
aria
Odwiedź nas: Facebook YouTube Instagram Tik-Tok
Spis pracowników