Jak zaprogramować robota szkoleniowego, do czego wykorzystuje się butelki PET, co to jest i do czego służy pismo techniczne, to tylko niektóre pytania, na które usłyszeli odpowiedzi i zastosowali je w praktyce uczestnicy kolejnej edycji Akademii Młodego Studenta PWSZ w Koninie. Jej „mechaniczne” wydanie odbyło 18 listopada.
Na spotkanie, przygotowane przez pracowników i studentów Katedry Mechaniki i Budowy Maszyn na Wydziale Budownictwa, Mechaniki i Inżynierii Środowiska, przyjechali uczniowie z Zespołu Szkół Zawodowych w Słupcy. Nim ruszyli do zajęć, prof. Edward Pająk, kierownik katedry, powiedział: ‒ Mam nadzieję, że dziś spodoba się wam to, co robimy i niektórzy wrócą, by z nami studiować.
Czterdziestominutowe warsztaty odbywały się rotacyjnie w czterech, średnio 10-osobowych grupach tematycznych w laboratoriach rysunku technicznego, komputerowym, elektrycznym i metaloznawstwa. W tym ostatnim Karolina Wiśniewska, wykładowca metaloznawstwa i obróbki cieplnej, a także absolwentka PWSZ w Koninie, opowiadała młodym studentom o materiałach stosowanych przy produkcji samochodów: stalach, stopach nieżelaznych, kompozytach i tworzywach sztucznych. ‒ Na przykład w Hyundaiu Qarmaq na części z tworzyw zużywa się około 1000 butelek PET, oczywiście zmielonych i odpowiednio wzbogaconych. To nie tylko elementy kokpitu, ale też silnika ‒ zaznaczyła. ‒ A na bluzę z polaru potrzeba jakieś 38 butelek ‒ dodała. Podkreślała znaczenie recyklingu. ‒ 95% części samochodu powinno być poddane utylizacji, a następnie wrócić do produkcji.
Podczas pozostałych zajęć uczniowie poznali skróconą historię pisma technicznego i systemów CAD, które są jego komputerową kontynuacją, otrzymali pierwsze nauki z programowania robotów szkoleniowych oraz komputerowego modelowania wirtualnego. W każdym z tych laboratoriów mogli nową wiedzę wprowadzić w czyn, czyli poćwiczyć pisanie w bloku technicznym, a w komputerze zaprogramować proste urządzenie lub wymodelować wirtualny domek.
aria
Na spotkanie, przygotowane przez pracowników i studentów Katedry Mechaniki i Budowy Maszyn na Wydziale Budownictwa, Mechaniki i Inżynierii Środowiska, przyjechali uczniowie z Zespołu Szkół Zawodowych w Słupcy. Nim ruszyli do zajęć, prof. Edward Pająk, kierownik katedry, powiedział: ‒ Mam nadzieję, że dziś spodoba się wam to, co robimy i niektórzy wrócą, by z nami studiować.
Czterdziestominutowe warsztaty odbywały się rotacyjnie w czterech, średnio 10-osobowych grupach tematycznych w laboratoriach rysunku technicznego, komputerowym, elektrycznym i metaloznawstwa. W tym ostatnim Karolina Wiśniewska, wykładowca metaloznawstwa i obróbki cieplnej, a także absolwentka PWSZ w Koninie, opowiadała młodym studentom o materiałach stosowanych przy produkcji samochodów: stalach, stopach nieżelaznych, kompozytach i tworzywach sztucznych. ‒ Na przykład w Hyundaiu Qarmaq na części z tworzyw zużywa się około 1000 butelek PET, oczywiście zmielonych i odpowiednio wzbogaconych. To nie tylko elementy kokpitu, ale też silnika ‒ zaznaczyła. ‒ A na bluzę z polaru potrzeba jakieś 38 butelek ‒ dodała. Podkreślała znaczenie recyklingu. ‒ 95% części samochodu powinno być poddane utylizacji, a następnie wrócić do produkcji.
Podczas pozostałych zajęć uczniowie poznali skróconą historię pisma technicznego i systemów CAD, które są jego komputerową kontynuacją, otrzymali pierwsze nauki z programowania robotów szkoleniowych oraz komputerowego modelowania wirtualnego. W każdym z tych laboratoriów mogli nową wiedzę wprowadzić w czyn, czyli poćwiczyć pisanie w bloku technicznym, a w komputerze zaprogramować proste urządzenie lub wymodelować wirtualny domek.
aria
< | > |
Odwiedź nas: Facebook YouTube Instagram Tik-Tok
Spis pracowników