fbpx
  • Czcionka: A A+ A++
  • Interlinia: zresetuj wielkość interlinii włącz większą interlinie+
  • Kontrast: włącz kontrast wyłącz kontrast
  • Mapa strony: mapa strony
images/Informatyka_pliki/baner-maly-na-strone-ans.png


Jak zaprogramować robota szkoleniowego, do czego wykorzystuje się butelki PET, co to jest i do czego służy pismo techniczne, to tylko niektóre pytania, na które usłyszeli odpowiedzi i zastosowali je w praktyce uczestnicy kolejnej edycji Akademii Młodego Studenta PWSZ w Koninie. Jej „mechaniczne” wydanie odbyło 18 listopada.
 
Na spotkanie, przygotowane przez pracowników i studentów Katedry Mechaniki i Budowy Maszyn na Wydziale Budownictwa, Mechaniki i Inżynierii Środowiska, przyjechali uczniowie z Zespołu Szkół Zawodowych w Słupcy. Nim ruszyli do zajęć, prof. Edward Pająk, kierownik katedry, powiedział: ‒ Mam nadzieję, że dziś spodoba się wam to, co robimy i niektórzy wrócą, by z nami studiować.
Czterdziestominutowe warsztaty odbywały się rotacyjnie w czterech, średnio 10-osobowych grupach tematycznych w laboratoriach rysunku technicznego, komputerowym, elektrycznym i metaloznawstwa. W tym ostatnim Karolina Wiśniewska, wykładowca metaloznawstwa i obróbki cieplnej, a także absolwentka PWSZ w Koninie, opowiadała młodym studentom o materiałach stosowanych przy produkcji samochodów: stalach, stopach nieżelaznych, kompozytach i tworzywach sztucznych. ‒ Na przykład w Hyundaiu Qarmaq na części z tworzyw zużywa się około 1000 butelek PET, oczywiście zmielonych i odpowiednio wzbogaconych. To nie tylko elementy kokpitu, ale też silnika ‒ zaznaczyła. ‒ A na bluzę z polaru potrzeba jakieś 38 butelek ‒ dodała. Podkreślała znaczenie recyklingu. ‒ 95% części samochodu powinno być poddane utylizacji, a następnie wrócić do produkcji.

Podczas pozostałych zajęć uczniowie poznali skróconą historię pisma technicznego i systemów CAD, które są jego komputerową kontynuacją, otrzymali pierwsze nauki z programowania robotów szkoleniowych oraz komputerowego modelowania wirtualnego. W każdym z tych laboratoriów mogli nową wiedzę wprowadzić w czyn, czyli poćwiczyć pisanie w bloku technicznym, a w komputerze zaprogramować proste urządzenie lub wymodelować wirtualny domek.
aria
 
<
  • DSC04386
  • DSC04388
  • DSC04391
  • DSC04392
  • DSC04393
  • DSC04395
  • DSC04396
  • DSC04397
  • DSC04398
  • DSC04399
  • DSC04400
  • DSC04401
  • DSC04402
  • DSC04403
  • DSC04407
  • DSC04408
  • DSC04412
  • DSC04413
  • DSC04415
  • DSC04416
  • DSC04417
  • DSC04418
  • DSC04419
  • DSC04420
  • DSC04421
  • DSC04422
  • DSC04423
  • DSC04424
  • DSC04425
  • DSC04426
  • DSC04427
  • DSC04428
  • DSC04429
  • DSC04431
  • DSC04435
  • DSC04437
  • DSC04438
  • DSC04439
  • DSC04440
  • DSC04441
  • DSC04443
>