fbpx
  • Czcionka: A A+ A++
  • Interlinia: zresetuj wielkość interlinii włącz większą interlinie+
  • Kontrast: włącz kontrast wyłącz kontrast
  • Mapa strony: mapa strony
images/Informatyka_pliki/baner-maly-na-strone-ans.png


Jak działa umysł w trakcie uczenia się języka obcego wyjaśniała (13 stycznia) studentom II, III i IV roku anglistyki prof. Sarah Mercer z Uniwersytetu w Grazu (Austria).  Jej naukowe badania są związane właśnie z psychologią uczenia się języków obcych.
 
Punktem wyjścia do rozważań prof. Mercer były cytaty trzech autorytetów: Johna Miltona (z „Raju utraconego”): „Umysł jest niezależną jednostką i sam może sprawić, że niebo stanie się Piekłem, a piekło Niebem”, Williama Szekspira (z „Hamleta”): „Nic nie jest dobre ani złe, to myśl czyni je takim” oraz myśl Williama Jamesa (filozofa i psychologa): „Największym odkryciem mojego pokolenia było zrozumienie faktu, że ludzie mogą zmieniać swoje życie poprzez zmianę stanu swego ducha”.

Prof. Mercer uważa bowiem, że wielki wpływ na podejście do nauki języka obcego ma przede wszystkim nastawienie, które często wynika z cech osobowości, a czasem determinowane jest przez   czynniki kulturowe, narodowościowe. Warto więc zmienić swoją optykę w tej (i nie tylko) sprawie, gdy staje się barierą w osiąganiu celu.

Prof. Mercer podjęła też kwestię starego dylematu, czy to zdolności, czy ciężka praca powodują, że skuteczniej przyswajamy jakiś język.  ‒ Jak zawsze i jedno, i drugie jest ważne ‒ uznała.
 
Sarah Mercer jest nie tylko wykładowcą, ale też autorką  lub współautorką wielu książek, m.in. „Psychology for Language Learning” (2012).
 
aria
23070_dsc06605
23071_dsc06606
23072_dsc06607
23073_dsc06608
23074_dsc06610
23075_dsc06611
23076_dsc06612
23078_dsc06615
23079_dsc06616
23080_dsc06617
23081_dsc06619
23082_dsc06621
23083_dsc06625
23084_dsc06626
23064_dsc06594
23065_dsc06595
23066_dsc06598
23067_dsc06602
23068_dsc06603
23069_dsc06604