Jak działa umysł w trakcie uczenia się języka obcego wyjaśniała (13 stycznia) studentom II, III i IV roku anglistyki prof. Sarah Mercer z Uniwersytetu w Grazu (Austria). Jej naukowe badania są związane właśnie z psychologią uczenia się języków obcych.
Punktem wyjścia do rozważań prof. Mercer były cytaty trzech autorytetów: Johna Miltona (z „Raju utraconego”): „Umysł jest niezależną jednostką i sam może sprawić, że niebo stanie się Piekłem, a piekło Niebem”, Williama Szekspira (z „Hamleta”): „Nic nie jest dobre ani złe, to myśl czyni je takim” oraz myśl Williama Jamesa (filozofa i psychologa): „Największym odkryciem mojego pokolenia było zrozumienie faktu, że ludzie mogą zmieniać swoje życie poprzez zmianę stanu swego ducha”.
Prof. Mercer uważa bowiem, że wielki wpływ na podejście do nauki języka obcego ma przede wszystkim nastawienie, które często wynika z cech osobowości, a czasem determinowane jest przez czynniki kulturowe, narodowościowe. Warto więc zmienić swoją optykę w tej (i nie tylko) sprawie, gdy staje się barierą w osiąganiu celu.
Prof. Mercer podjęła też kwestię starego dylematu, czy to zdolności, czy ciężka praca powodują, że skuteczniej przyswajamy jakiś język. ‒ Jak zawsze i jedno, i drugie jest ważne ‒ uznała.
Sarah Mercer jest nie tylko wykładowcą, ale też autorką lub współautorką wielu książek, m.in. „Psychology for Language Learning” (2012).
aria
Punktem wyjścia do rozważań prof. Mercer były cytaty trzech autorytetów: Johna Miltona (z „Raju utraconego”): „Umysł jest niezależną jednostką i sam może sprawić, że niebo stanie się Piekłem, a piekło Niebem”, Williama Szekspira (z „Hamleta”): „Nic nie jest dobre ani złe, to myśl czyni je takim” oraz myśl Williama Jamesa (filozofa i psychologa): „Największym odkryciem mojego pokolenia było zrozumienie faktu, że ludzie mogą zmieniać swoje życie poprzez zmianę stanu swego ducha”.
Prof. Mercer uważa bowiem, że wielki wpływ na podejście do nauki języka obcego ma przede wszystkim nastawienie, które często wynika z cech osobowości, a czasem determinowane jest przez czynniki kulturowe, narodowościowe. Warto więc zmienić swoją optykę w tej (i nie tylko) sprawie, gdy staje się barierą w osiąganiu celu.
Prof. Mercer podjęła też kwestię starego dylematu, czy to zdolności, czy ciężka praca powodują, że skuteczniej przyswajamy jakiś język. ‒ Jak zawsze i jedno, i drugie jest ważne ‒ uznała.
Sarah Mercer jest nie tylko wykładowcą, ale też autorką lub współautorką wielu książek, m.in. „Psychology for Language Learning” (2012).
aria
Odwiedź nas: Facebook YouTube Instagram Tik-Tok
Spis pracowników