Konferencja naukowo-metodyczna „Edukacja włączająca. Nauczanie integracyjne i inkluzyjne w praktyce szkolnej” odbyła się w 14 marca w PWSZ w Koninie. O teorii i praktyce w codziennym nauczaniu dzieci niepełnosprawnych w szkole masowej mówili goście z różnych ośrodków akademickich i specjalistycznych.
‒ W minionym roku szkolnym priorytetem polskiej polityki oświatowej było doskonalenie nauczycieli i dyrektorów szkół w organizowaniu i realizowaniu działań związanych z kształceniem uczniów niepełnosprawnych w szkołach, więc tegoroczna konferencja jest kontynuacją działań podejmowanych wcześniej i świadczy o tym, że problem jest ciągle ważny i godny promocji ‒wyjaśniają jej organizatorzy z Katedry Pedagogiki i Pracy Socjalnej PWSZ w Koninie i Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie.
Podczas sobotniej konferencji o założeniach i rzeczywistości edukacji integracyjnej i inkluzyjnej w Polsce mówiła dr Danuta Apanel z Akademii Pomorskiej w Słupsku, natomiast Tomasz Fetzki z Łużyckiej Wyższej Szkoły Humanistycznej w Żarach zapewniał o konieczności zmiany światopoglądowej wobec dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole masowej. Kilkoro zaproszonych prelegentów, z Konina, Ślesina i Słupcy, przedstawiło swoje doświadczenia praktyczne w nauczaniu dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. ‒ Bardzo liczymy, że coraz więcej teoretyków, a przede wszystkim nauczycieli praktyków, zechce dzielić się swoim doświadczeniem w kolejnych latach, bo problematyka włączania osób z niepełnosprawnością do systemu szkolnictwa ogólnodostępnego wpisała się już na stałe do kalendarza wydarzeń ważnych w naszej uczelni – podsumowała konferencję Małgorzata Chybicka, kierownik Zakładu Pedagogiki PWSZ w Koninie.
Patronat honorowy nad konferencją objęli prof. zw. dr hab. Mirosław Pawlak, rektor PWSZ w Koninie oraz mgr inż. Elżbieta Walkowiak, Wielkopolski Kurator Oświaty.
aria
‒ W minionym roku szkolnym priorytetem polskiej polityki oświatowej było doskonalenie nauczycieli i dyrektorów szkół w organizowaniu i realizowaniu działań związanych z kształceniem uczniów niepełnosprawnych w szkołach, więc tegoroczna konferencja jest kontynuacją działań podejmowanych wcześniej i świadczy o tym, że problem jest ciągle ważny i godny promocji ‒wyjaśniają jej organizatorzy z Katedry Pedagogiki i Pracy Socjalnej PWSZ w Koninie i Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie.
Podczas sobotniej konferencji o założeniach i rzeczywistości edukacji integracyjnej i inkluzyjnej w Polsce mówiła dr Danuta Apanel z Akademii Pomorskiej w Słupsku, natomiast Tomasz Fetzki z Łużyckiej Wyższej Szkoły Humanistycznej w Żarach zapewniał o konieczności zmiany światopoglądowej wobec dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole masowej. Kilkoro zaproszonych prelegentów, z Konina, Ślesina i Słupcy, przedstawiło swoje doświadczenia praktyczne w nauczaniu dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. ‒ Bardzo liczymy, że coraz więcej teoretyków, a przede wszystkim nauczycieli praktyków, zechce dzielić się swoim doświadczeniem w kolejnych latach, bo problematyka włączania osób z niepełnosprawnością do systemu szkolnictwa ogólnodostępnego wpisała się już na stałe do kalendarza wydarzeń ważnych w naszej uczelni – podsumowała konferencję Małgorzata Chybicka, kierownik Zakładu Pedagogiki PWSZ w Koninie.
Patronat honorowy nad konferencją objęli prof. zw. dr hab. Mirosław Pawlak, rektor PWSZ w Koninie oraz mgr inż. Elżbieta Walkowiak, Wielkopolski Kurator Oświaty.
aria
Odwiedź nas: Facebook YouTube Instagram Tik-Tok
Spis pracowników