fbpx
  • Czcionka: A A+ A++
  • Interlinia: zresetuj wielkość interlinii włącz większą interlinie+
  • Kontrast: włącz kontrast wyłącz kontrast
  • Mapa strony: mapa strony
images/Informatyka_pliki/baner-maly-na-strone-ans.png

‒ Niech jednolite wspieranie dziecka nie będzie tylko ideą ‒ apelował prof. Jan Grzesiak, kierownik Katedry Pedagogiki i Pracy Socjalnej, do przyszłych nauczycieli podczas otwarcia III Studenckiej Konferencji Naukowej „Wspieranie i wspomaganie dziecka w kontakcie z domem rodzinnym”.
 
W konferencji uczestniczyli jako słuchacze studenci pedagogiki, natomiast jako prelegenci wystąpili zaproszeni goście, wykładowcy i członkowie Studenckiego Koła Naukowego Młodych Pedagogów. Zakres tematyczny wystąpień, choć określony, był dość szeroki.
 
Marcin Olejniczak, wykładowca KPiPS, mówił o wpływie popkultury na rodzinę. ‒ Dominuje etyka przyjemności i konsumpcji. Często, pod pretekstem działania na rzecz rodziny, czas poświęca się zarabianiu pieniędzy, a wychowanie wzoruje na pop wychowaniu, czyli na programach typu „Superniania” ‒ referent wymieniał codzienne grzechy rodzicielskie i nie tylko.
 
‒ Częsta rozmowa z rodzicem pozwala lepiej się poznać, pogłębić zaufanie, pozwala też rozładować napięcie spowodowane kłopotami ucznia. Ale to nie dotyczy tylko ucznia słabego, jest też konieczna w przypadku ucznia zdolnego ‒ wyjaśniała Milena Kwiatkowska z SKN MP, która wraz z Natalią Bąk, Ewą Mazur, Darią Leszczak, przygotowała referat „Rola nauczyciela w budowaniu współpracy ze środowiskiem rodzinnym ucznia”.
 
Agnieszka Lipska, absolwentka pedagogiki na naszej uczelni, mówiła o działaniach szkoły w przypadkach przemocy domowej wobec dziecka w kontekście „pedagogiki serca” Marii Łopatkowej, a Marta Pawlak i Agnieszka Ratajczyk z SKN MP, zastanawiały się, czy internet to wróg, czy przyjaciel dziecka.
‒ Powinnością nauczyciela jest tworzenie, w układzie uczeń, jego rodzice i nauczyciel, bliskości społeczno-emocjonalnej ‒ wyjaśniła potrzebę podjęcia tego tematu dr Marianna Styczyńska, wykładowca KPiPS i opiekun SKN MP. ‒ To nauczyciel ma budować tę wspólnotę, wyzwalać poczucie partnerstwa, a przede wszystkim wspierać dziecko. W naszym szkolnictwie nie ma w tej sprawie stanu idealnego – przyznała dr Styczyńska ‒ dlatego musimy przyszłych nauczycieli dobrze przygotować do tej roli ‒  dodała.
Konferencja odbyła się 28 kwietnia, a przygotowały ją Katedra Pedagogiki i Pracy Socjalnej oraz Studenckie Koła Naukowe Młodych Pedagogów PWSZ w Koninie.
aria


zdjęcie : www. fitness.sport.pl
26172_dsc08670
26173_dsc08674
26174_dsc08697
26175_dsc08699
26176_dsc08728
26177_dsc08743
26178_dsc08753
26179_dsc08772
26180_dsc08778
26181_dsc08791
26182_dsc08816
26183_dsc08830
26184_dsc08834
26185_dsc08840
26186_dsc08846
26187_dsc08870
26188_dsc08893
26189_dsc08900
26190_dsc08916
26191_dsc08921
26169_dsc08941
26170_dsc08654
26171_dsc08665
<