‒ Niech jednolite wspieranie dziecka nie będzie tylko ideą ‒ apelował prof. Jan Grzesiak, kierownik Katedry Pedagogiki i Pracy Socjalnej, do przyszłych nauczycieli podczas otwarcia III Studenckiej Konferencji Naukowej „Wspieranie i wspomaganie dziecka w kontakcie z domem rodzinnym”.
W konferencji uczestniczyli jako słuchacze studenci pedagogiki, natomiast jako prelegenci wystąpili zaproszeni goście, wykładowcy i członkowie Studenckiego Koła Naukowego Młodych Pedagogów. Zakres tematyczny wystąpień, choć określony, był dość szeroki.
Marcin Olejniczak, wykładowca KPiPS, mówił o wpływie popkultury na rodzinę. ‒ Dominuje etyka przyjemności i konsumpcji. Często, pod pretekstem działania na rzecz rodziny, czas poświęca się zarabianiu pieniędzy, a wychowanie wzoruje na pop wychowaniu, czyli na programach typu „Superniania” ‒ referent wymieniał codzienne grzechy rodzicielskie i nie tylko.
‒ Częsta rozmowa z rodzicem pozwala lepiej się poznać, pogłębić zaufanie, pozwala też rozładować napięcie spowodowane kłopotami ucznia. Ale to nie dotyczy tylko ucznia słabego, jest też konieczna w przypadku ucznia zdolnego ‒ wyjaśniała Milena Kwiatkowska z SKN MP, która wraz z Natalią Bąk, Ewą Mazur, Darią Leszczak, przygotowała referat „Rola nauczyciela w budowaniu współpracy ze środowiskiem rodzinnym ucznia”.
Agnieszka Lipska, absolwentka pedagogiki na naszej uczelni, mówiła o działaniach szkoły w przypadkach przemocy domowej wobec dziecka w kontekście „pedagogiki serca” Marii Łopatkowej, a Marta Pawlak i Agnieszka Ratajczyk z SKN MP, zastanawiały się, czy internet to wróg, czy przyjaciel dziecka.
‒ Powinnością nauczyciela jest tworzenie, w układzie uczeń, jego rodzice i nauczyciel, bliskości społeczno-emocjonalnej ‒ wyjaśniła potrzebę podjęcia tego tematu dr Marianna Styczyńska, wykładowca KPiPS i opiekun SKN MP. ‒ To nauczyciel ma budować tę wspólnotę, wyzwalać poczucie partnerstwa, a przede wszystkim wspierać dziecko. W naszym szkolnictwie nie ma w tej sprawie stanu idealnego – przyznała dr Styczyńska ‒ dlatego musimy przyszłych nauczycieli dobrze przygotować do tej roli ‒ dodała.
Konferencja odbyła się 28 kwietnia, a przygotowały ją Katedra Pedagogiki i Pracy Socjalnej oraz Studenckie Koła Naukowe Młodych Pedagogów PWSZ w Koninie.
aria
zdjęcie : www. fitness.sport.pl
W konferencji uczestniczyli jako słuchacze studenci pedagogiki, natomiast jako prelegenci wystąpili zaproszeni goście, wykładowcy i członkowie Studenckiego Koła Naukowego Młodych Pedagogów. Zakres tematyczny wystąpień, choć określony, był dość szeroki.
Marcin Olejniczak, wykładowca KPiPS, mówił o wpływie popkultury na rodzinę. ‒ Dominuje etyka przyjemności i konsumpcji. Często, pod pretekstem działania na rzecz rodziny, czas poświęca się zarabianiu pieniędzy, a wychowanie wzoruje na pop wychowaniu, czyli na programach typu „Superniania” ‒ referent wymieniał codzienne grzechy rodzicielskie i nie tylko.
‒ Częsta rozmowa z rodzicem pozwala lepiej się poznać, pogłębić zaufanie, pozwala też rozładować napięcie spowodowane kłopotami ucznia. Ale to nie dotyczy tylko ucznia słabego, jest też konieczna w przypadku ucznia zdolnego ‒ wyjaśniała Milena Kwiatkowska z SKN MP, która wraz z Natalią Bąk, Ewą Mazur, Darią Leszczak, przygotowała referat „Rola nauczyciela w budowaniu współpracy ze środowiskiem rodzinnym ucznia”.
Agnieszka Lipska, absolwentka pedagogiki na naszej uczelni, mówiła o działaniach szkoły w przypadkach przemocy domowej wobec dziecka w kontekście „pedagogiki serca” Marii Łopatkowej, a Marta Pawlak i Agnieszka Ratajczyk z SKN MP, zastanawiały się, czy internet to wróg, czy przyjaciel dziecka.
‒ Powinnością nauczyciela jest tworzenie, w układzie uczeń, jego rodzice i nauczyciel, bliskości społeczno-emocjonalnej ‒ wyjaśniła potrzebę podjęcia tego tematu dr Marianna Styczyńska, wykładowca KPiPS i opiekun SKN MP. ‒ To nauczyciel ma budować tę wspólnotę, wyzwalać poczucie partnerstwa, a przede wszystkim wspierać dziecko. W naszym szkolnictwie nie ma w tej sprawie stanu idealnego – przyznała dr Styczyńska ‒ dlatego musimy przyszłych nauczycieli dobrze przygotować do tej roli ‒ dodała.
Konferencja odbyła się 28 kwietnia, a przygotowały ją Katedra Pedagogiki i Pracy Socjalnej oraz Studenckie Koła Naukowe Młodych Pedagogów PWSZ w Koninie.
aria
zdjęcie : www. fitness.sport.pl
< |
|
Odwiedź nas: Facebook YouTube Instagram Tik-Tok
Spis pracowników