Międzynarodowa konferencja naukowa Speaking in a foreign language: Enhancing the quality of classroom interaction odbyła się w dniach 11-13 maja 2015 r. w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Koninie. Zorganizowana została przez Katedrę Filologii WSH PWSZ w Koninie oraz Zakład Filologii Angielskiej Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego UAM w Kaliszu.
Tematem przewodnim czwartej już konferencji „Mówienie w języku obcym” było podnoszenie jakości interakcji w klasie językowej. Pierwszą sesję plenarną poprowadził prof. zw. dr hab. Mirosław Pawlak, rektor PWSZ w Koninie. Wykłady plenarne wygłosili prof. Merrill Swain (University of Toronto) Student to student talk: Enhancing its quality in the second/foreign language classroom, prof. Hanna Komorowska (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie) Conversational styles – pitfalls of attribution, prof. Martin Bygate (St. Mary’s University, London, Lancaster University) Creating and using the space for speaking within the foreign language classroom, prof. Ewa Waniek-Klimczak(Uniwersytet Łudzki) From language learners to language users: Re-thinking pronunciation instruction in the English classroom, prof. Roy Lyster(McGill University) Planning for teachable moments to enhance classroom interaction oraz prof. Steve Walsh (Newcastle University) Developing classroom interactional competence.
Oprócz udziału w wykładach plenarnych, uczestnicy obradowali w 14 sesjach tematycznych poświęconych m.in. technikom uczenia się i nauczania mówienia w języku obcym, wykorzystaniu nowoczesnych technologii jako narzędzi do nauki mówienia w języku obcym czy nauczaniu i uczeniu się tej sprawności językowej w różnych kontekstach.
W konferencji naukowej uczestniczyło 75 osób z Kanady, Wielkiej Brytanii, Polski, Meksyku, Turcji, Iranu i USA oraz ponad 80 studentów Katedry Filologii. Uczestnicy mieli okazję nie tylko zapoznać się z wynikami najnowszych badań i projektów z zakresu uczenia się i nauczania języka obcego, ale także zwiedzili Konin i Licheń.
Jak powiedziała uczestniczka z Iranu - Leily Nekuruhmotlagh - Konferencja ta wnosi bardzo wiele zarówno w wymiarze naukowym dla praktyków i teoretyków zajmujących się tematem mówienia w języku obcym , jak i kulturowym i społecznym zwłaszcza dla uczestników zagranicznych.
Mamy nadzieję, że kolejna konferencja organizowana przez Katedrę Filologii w październiku, a dotycząca "Classroom-oriented research" będzie równie udana.
ekdar/Karolina Rakowicz
Tematem przewodnim czwartej już konferencji „Mówienie w języku obcym” było podnoszenie jakości interakcji w klasie językowej. Pierwszą sesję plenarną poprowadził prof. zw. dr hab. Mirosław Pawlak, rektor PWSZ w Koninie. Wykłady plenarne wygłosili prof. Merrill Swain (University of Toronto) Student to student talk: Enhancing its quality in the second/foreign language classroom, prof. Hanna Komorowska (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie) Conversational styles – pitfalls of attribution, prof. Martin Bygate (St. Mary’s University, London, Lancaster University) Creating and using the space for speaking within the foreign language classroom, prof. Ewa Waniek-Klimczak(Uniwersytet Łudzki) From language learners to language users: Re-thinking pronunciation instruction in the English classroom, prof. Roy Lyster(McGill University) Planning for teachable moments to enhance classroom interaction oraz prof. Steve Walsh (Newcastle University) Developing classroom interactional competence.
Oprócz udziału w wykładach plenarnych, uczestnicy obradowali w 14 sesjach tematycznych poświęconych m.in. technikom uczenia się i nauczania mówienia w języku obcym, wykorzystaniu nowoczesnych technologii jako narzędzi do nauki mówienia w języku obcym czy nauczaniu i uczeniu się tej sprawności językowej w różnych kontekstach.
W konferencji naukowej uczestniczyło 75 osób z Kanady, Wielkiej Brytanii, Polski, Meksyku, Turcji, Iranu i USA oraz ponad 80 studentów Katedry Filologii. Uczestnicy mieli okazję nie tylko zapoznać się z wynikami najnowszych badań i projektów z zakresu uczenia się i nauczania języka obcego, ale także zwiedzili Konin i Licheń.
Jak powiedziała uczestniczka z Iranu - Leily Nekuruhmotlagh - Konferencja ta wnosi bardzo wiele zarówno w wymiarze naukowym dla praktyków i teoretyków zajmujących się tematem mówienia w języku obcym , jak i kulturowym i społecznym zwłaszcza dla uczestników zagranicznych.
Mamy nadzieję, że kolejna konferencja organizowana przez Katedrę Filologii w październiku, a dotycząca "Classroom-oriented research" będzie równie udana.
ekdar/Karolina Rakowicz
Odwiedź nas:
Facebook
YouTube
Instagram
Tik-Tok