Prof. zw. dr hab. Mirosław Pawlak, rektor PWSZ w Koninie uczestniczył w Forum Jakości 2017 – „O nową jakość kształcenia nauczycieli”, zorganizowanym przez Polską Komisję Akredytacyjną oraz Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Konferencja odbyła się w dniach 16 – 17 listopada br. w Krakowie.
Tegoroczna edycja Forum poświęcona była problematyce jakości kształcenia nauczycieli w nowej perspektywie dla szkolnictwa wyższego. Prof. dr hab. Krzysztof Diks, przewodniczący Polskiej Komisji Akredytacyjnej omówił problemy i wyzwania związane z jakością kształcenia nauczycieli, natomiast prof. dr hab. Kazimierz Karolczak, rektor Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie poruszył zagadnienia dotyczące roli uczelni pedagogicznych w kształceniu nauczycieli. Podczas konferencji przedstawione również zostały kwestie związane z formalnymi aspektami kształcenia, zatrudnienia, podnoszenia i uznawania kwalifikacji nauczycieli, systemem egzaminacyjnym w polskiej oświacie w odniesieniu do kształcenia nauczycieli, standardami ich kształcenia. Poruszono problematykę dot. kwalifikacji pedagogicznych i nauczycielskich w rzeczywistości akademickiej nauczania przedmiotowego i pedagogicznego, a także roli dydaktyki i praktyk pedagogicznych i zawodowych w kształceniu nauczycieli.
Udział w Forum wzięli przedstawiciele uczelni prowadzących kształcenie nauczycieli, jednostek prowadzących doskonalenie zawodowe, władze samorządowe, dyrektorzy oraz nauczyciele.
M. Biadasz
Tegoroczna edycja Forum poświęcona była problematyce jakości kształcenia nauczycieli w nowej perspektywie dla szkolnictwa wyższego. Prof. dr hab. Krzysztof Diks, przewodniczący Polskiej Komisji Akredytacyjnej omówił problemy i wyzwania związane z jakością kształcenia nauczycieli, natomiast prof. dr hab. Kazimierz Karolczak, rektor Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie poruszył zagadnienia dotyczące roli uczelni pedagogicznych w kształceniu nauczycieli. Podczas konferencji przedstawione również zostały kwestie związane z formalnymi aspektami kształcenia, zatrudnienia, podnoszenia i uznawania kwalifikacji nauczycieli, systemem egzaminacyjnym w polskiej oświacie w odniesieniu do kształcenia nauczycieli, standardami ich kształcenia. Poruszono problematykę dot. kwalifikacji pedagogicznych i nauczycielskich w rzeczywistości akademickiej nauczania przedmiotowego i pedagogicznego, a także roli dydaktyki i praktyk pedagogicznych i zawodowych w kształceniu nauczycieli.
Udział w Forum wzięli przedstawiciele uczelni prowadzących kształcenie nauczycieli, jednostek prowadzących doskonalenie zawodowe, władze samorządowe, dyrektorzy oraz nauczyciele.
M. Biadasz
Odwiedź nas: Facebook YouTube Instagram Tik-Tok
Spis pracowników