„Pociąg do matematyki”,który odwiedził już wiele miast w Polsce, miał też swój przystanek w Zakładzie Pedagogiki PWSZ w Koninie. Ten nietypowy pociąg zaprosił dzieci i ich opiekunów na niezwykłą podróż w świat problemów matematycznych.
Celem festiwalu jest promowanie edukacji matematycznej w formie zabawy, wielozmysłowego doświadczania, poszukiwania własnych strategii matematycznych, kreatywnego rozwiązywania problemów matematycznych, aktywnego manipulowania i badania obiektów. Posłużono się nowoczesnymi technologiami i ciekawymi zasobami edukacyjnymi, które mogą przyczynić się do rozwijania umiejętności i zainteresowań dzieci w szkole i w domu. Co istotne dla uczącego się dziecka, gwarantowano prawo do podejmowania ryzyka i popełniania błędów, honorując zróżnicowane sposoby myślenia i różnorodne perspektywy rozwiązywania problemów.
8 czerwca budynek PWSZ przy ul. Popiełuszki stał się więc przestrzenią wypełnioną matematyką, w której zaaranżowano spotkanie uczniów, nauczycieli, rodziców, wykładowców, studentów. Udział dzieci i ich opiekunów w mini warsztatach na kolejnych stacjach „Pociągu do matematyki” nadzorowany był przez wolontariuszy – studentów II oraz I roku pedagogiki PWSZ w Koninie, którzy dbali o zachowanie ustalonego planu podróży przez kolejne stacje oraz bezpieczeństwo dzieci. ‒ Nie było to łatwe zadanie, ponieważ dzieci bardzo trudno było oderwać od Ozobota, który zapraszał je w podróż połączoną z rysowaniem i rozwiązywaniem problemów ‒ opowiada Małgorzata Chybicka, kierownik Zakładu Pedagogiki, koordynator festiwalu. ‒ Podobnie było z robotami i klockami Lego Mindstorms w obliczaniu odległości, robotem Bumblebee, który sterowany komórką potrafi jeździć i „transformować się”, czy Spyderem Hexapodem ‒ robotem-pająkiem, który niesie pomoc poszkodowanym w trzęsieniach ziemi, a którego twórcami są uczniowie liceum z Koła ‒ wymienia. Dzieci miały również okazję badania zabezpieczeń i sprawdzania prawdziwości banknotów, posługiwania się językiem symboli z pakietem „Gramy w piktogramy” oraz zrozumienia istoty pomniejszania i powiększania w skali z pomocą klocków Meli.
Równolegle z podróżą przez stacje matematyczne odbywała się konferencja naukowo-metodyczna „Proste jak matematyka”, której gośćmi specjalnymi byli dr hab. prof. UW Małgorzata Żytko, specjalista w dziedzinie edukacji wczesnoszkolnej, oraz prof. dr hab. Michał Szurek, matematyk, wykładowca i publicysta. Wystąpili także praktycy, którzy dzielili się swoimi doświadczeniami w wykorzystywaniu efektywnych rozwiązań metodycznych w pracy z dziećmi.
Festiwal zorganizowała Fundacja „Edukacja na NOWO”, pomysłodawca przedsięwzięcia, oraz MODN i CDN w Koninie, natomiast głównym sponsorem był samorząd Konina, a głównym patronem ‒ prof. zw. dr hab. Mirosław Pawlak, rektor PWSZ w Koninie.
red.aria
Celem festiwalu jest promowanie edukacji matematycznej w formie zabawy, wielozmysłowego doświadczania, poszukiwania własnych strategii matematycznych, kreatywnego rozwiązywania problemów matematycznych, aktywnego manipulowania i badania obiektów. Posłużono się nowoczesnymi technologiami i ciekawymi zasobami edukacyjnymi, które mogą przyczynić się do rozwijania umiejętności i zainteresowań dzieci w szkole i w domu. Co istotne dla uczącego się dziecka, gwarantowano prawo do podejmowania ryzyka i popełniania błędów, honorując zróżnicowane sposoby myślenia i różnorodne perspektywy rozwiązywania problemów.
8 czerwca budynek PWSZ przy ul. Popiełuszki stał się więc przestrzenią wypełnioną matematyką, w której zaaranżowano spotkanie uczniów, nauczycieli, rodziców, wykładowców, studentów. Udział dzieci i ich opiekunów w mini warsztatach na kolejnych stacjach „Pociągu do matematyki” nadzorowany był przez wolontariuszy – studentów II oraz I roku pedagogiki PWSZ w Koninie, którzy dbali o zachowanie ustalonego planu podróży przez kolejne stacje oraz bezpieczeństwo dzieci. ‒ Nie było to łatwe zadanie, ponieważ dzieci bardzo trudno było oderwać od Ozobota, który zapraszał je w podróż połączoną z rysowaniem i rozwiązywaniem problemów ‒ opowiada Małgorzata Chybicka, kierownik Zakładu Pedagogiki, koordynator festiwalu. ‒ Podobnie było z robotami i klockami Lego Mindstorms w obliczaniu odległości, robotem Bumblebee, który sterowany komórką potrafi jeździć i „transformować się”, czy Spyderem Hexapodem ‒ robotem-pająkiem, który niesie pomoc poszkodowanym w trzęsieniach ziemi, a którego twórcami są uczniowie liceum z Koła ‒ wymienia. Dzieci miały również okazję badania zabezpieczeń i sprawdzania prawdziwości banknotów, posługiwania się językiem symboli z pakietem „Gramy w piktogramy” oraz zrozumienia istoty pomniejszania i powiększania w skali z pomocą klocków Meli.
Równolegle z podróżą przez stacje matematyczne odbywała się konferencja naukowo-metodyczna „Proste jak matematyka”, której gośćmi specjalnymi byli dr hab. prof. UW Małgorzata Żytko, specjalista w dziedzinie edukacji wczesnoszkolnej, oraz prof. dr hab. Michał Szurek, matematyk, wykładowca i publicysta. Wystąpili także praktycy, którzy dzielili się swoimi doświadczeniami w wykorzystywaniu efektywnych rozwiązań metodycznych w pracy z dziećmi.
Festiwal zorganizowała Fundacja „Edukacja na NOWO”, pomysłodawca przedsięwzięcia, oraz MODN i CDN w Koninie, natomiast głównym sponsorem był samorząd Konina, a głównym patronem ‒ prof. zw. dr hab. Mirosław Pawlak, rektor PWSZ w Koninie.
red.aria
Odwiedź nas: Facebook YouTube Instagram Tik-Tok
Spis pracowników