Edukacja matematyczno-przyrodnicza na I i II etapie edukacyjnym to temat konferencji, która odbyła się 31 maja w PWSZ w Koninie. Konferencja zorganizował Zakład Pedagogiki we współpracy z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie.
Tematyka konferencji poświęcona była jednemu z czterech kierunków polityki oświatowej państwa, zaplanowanych na rok szkolny 2015/2016: edukacji matematycznej i przyrodniczej w kształceniu ogólnym. Adresatami byli nauczyciele matematyki i przyrody szkół podstawowych oraz edukacji wczesnoszkolnej. W spotkaniu uczestniczyli ponadto studenci kierunków nauczycielskich, szczególnie edukacji elementarnej, oraz zainteresowani tematyką wykładowcy PWSZ i pracownicy CDN, łącznie 150 uczestników.
Prelegentami byli nauczyciele akademiccy PWSZ oraz nauczyciele i doradcy metodyczni I i II etapu edukacyjnego. Dr hab. prof. nadzw. Jakub Bartoszewski, filozof, kierownik Katedry Pedagogiki i Pracy Socjalnej, wprowadził uczestników w tematykę bardzo interesującym wystąpieniem „Co ma matematyka do wychowania ‒ Hypatia z Aleksandrii”.
Następnie dr hab. prof. nadzw. Jan Grzesiak, matematyk i pedagog, wygłosił referat „Kształtowanie kompetencji matematycznych ucznia w kontekście ciągłości i diagnozy efektów procesów edukacyjnych”, w którym zawarł również własne wczesne doświadczenia matematyczne jako młodego ucznia. Ponadto kolejno zaprezentowane zostały tematy: „Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji przyrodniczo-matematycznej” (Lidia Drop, nauczyciel-doradca edukacji wczesnoszkolnej), „Ocenianie kształtujące w edukacji matematyczno-przyrodniczej” (Elżbieta Szmytkowska, nauczyciel matematyki), „Przyroda w matematyce. Matematyka w przyrodzie” (Olga Wagner-Zaskórska, doradca metodyczny przyrody), „Myślenie naukowe w kształceniu przyrodniczym najmłodszych uczniów” (Ewa Łechtańska, Zakład Pedagogiki), „Primum non nocere, czyli jak ocalić potencjał badawczy w dzieciach" (Małgorzata Chybicka, Zakład Pedagogiki).
Była to już druga konferencja poświęcona problematyce edukacyjnej, którą przygotował Zakład Pedagogiki PWSZ we współpracy z CDN w Koninie. Pierwszą dotyczyła tematu wspierania rozwoju dziecka młodszego na I etapie edukacyjnym, która odbyła na uczelni w marcu 2015 r., a w której uczestniczyło prawie 300 osób. Spotkania te, adresowane do nauczycieli i studentów kierunków nauczycielskich, należą do bardzo udanych i w przyszłości planowana jest ich kontynuacja.
Konferencji towarzyszyła przygotowana przez Publiczną Bibliotekę Pedagogiczną wystawa książek związanych tematycznie z kształceniem matematyczno-przyrodniczym.
Opracowanie: Ewa Łechtańska
Tematyka konferencji poświęcona była jednemu z czterech kierunków polityki oświatowej państwa, zaplanowanych na rok szkolny 2015/2016: edukacji matematycznej i przyrodniczej w kształceniu ogólnym. Adresatami byli nauczyciele matematyki i przyrody szkół podstawowych oraz edukacji wczesnoszkolnej. W spotkaniu uczestniczyli ponadto studenci kierunków nauczycielskich, szczególnie edukacji elementarnej, oraz zainteresowani tematyką wykładowcy PWSZ i pracownicy CDN, łącznie 150 uczestników.
Prelegentami byli nauczyciele akademiccy PWSZ oraz nauczyciele i doradcy metodyczni I i II etapu edukacyjnego. Dr hab. prof. nadzw. Jakub Bartoszewski, filozof, kierownik Katedry Pedagogiki i Pracy Socjalnej, wprowadził uczestników w tematykę bardzo interesującym wystąpieniem „Co ma matematyka do wychowania ‒ Hypatia z Aleksandrii”.
Następnie dr hab. prof. nadzw. Jan Grzesiak, matematyk i pedagog, wygłosił referat „Kształtowanie kompetencji matematycznych ucznia w kontekście ciągłości i diagnozy efektów procesów edukacyjnych”, w którym zawarł również własne wczesne doświadczenia matematyczne jako młodego ucznia. Ponadto kolejno zaprezentowane zostały tematy: „Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji przyrodniczo-matematycznej” (Lidia Drop, nauczyciel-doradca edukacji wczesnoszkolnej), „Ocenianie kształtujące w edukacji matematyczno-przyrodniczej” (Elżbieta Szmytkowska, nauczyciel matematyki), „Przyroda w matematyce. Matematyka w przyrodzie” (Olga Wagner-Zaskórska, doradca metodyczny przyrody), „Myślenie naukowe w kształceniu przyrodniczym najmłodszych uczniów” (Ewa Łechtańska, Zakład Pedagogiki), „Primum non nocere, czyli jak ocalić potencjał badawczy w dzieciach" (Małgorzata Chybicka, Zakład Pedagogiki).
Była to już druga konferencja poświęcona problematyce edukacyjnej, którą przygotował Zakład Pedagogiki PWSZ we współpracy z CDN w Koninie. Pierwszą dotyczyła tematu wspierania rozwoju dziecka młodszego na I etapie edukacyjnym, która odbyła na uczelni w marcu 2015 r., a w której uczestniczyło prawie 300 osób. Spotkania te, adresowane do nauczycieli i studentów kierunków nauczycielskich, należą do bardzo udanych i w przyszłości planowana jest ich kontynuacja.
Konferencji towarzyszyła przygotowana przez Publiczną Bibliotekę Pedagogiczną wystawa książek związanych tematycznie z kształceniem matematyczno-przyrodniczym.
Opracowanie: Ewa Łechtańska
Odwiedź nas: Facebook YouTube Instagram Tik-Tok
Spis pracowników