Międzynarodowa konferencja „Autonomia ucznia w nauczaniu języków obcych – rozwijanie samodzielności w klasie i poza nią” odbyła się kolejny raz w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Koninie. Na zaproszenie przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego – prof. dra hab. Mirosława Pawlaka, rektora PWSZ w Koninie, odpowiedziało wiele autorytetów polskich i zagranicznych z dziedziny dydaktyki językowej.
W dniach od 12 do 14 maja 2014 r. uczestnicy konferencji, jak i licznie przybyli studenci kierunku filologia, wysłuchali wykładów plenarnych, wygłoszonych zarówno w języku angielskim, jak i polskim przez:
· prof. Adrianę Biedroń (Akademia Pomorska w Słupsku);
· prof. Terry Lamb (University of Sheffield);
· prof. David Little (Trinity College, Dublin);
· prof. Krzysztofa Nerlickiego(Uniwersytet Szczeciński);
· prof. Bonny Norton (University of British Columbia);
· prof. Halina Widłę (Uniwerystet Śląski w Katowicach).
Oprócz referatów plenarnych, w kilku sekcjach odbywały się obrady poświęcone m.in. ewaluacji efektywności technik, strategii i narzędzi służących rozwijaniu postaw i zachowań autonomicznych oraz prezentacji sposobów praktycznego ich zastosowania; sposobom rozwijania autonomii w różnych grupach wiekowych i na różnych poziomach kształcenia, zarówno w klasie szkolnej, jak i poza nią; metodologii badań nad autonomią ucznia; roli autonomii uczniowskiej i strategii uczenia się w nauczaniu różnych podsystemów języka i sprawności językowych; wykorzystaniu nowoczesnych technologii w promowaniu samodzielności uczniów.
Trudno w tak krótkim czasie od obrad określić, w jakim stopniu udało lub uda się wpłynąć na to, by prezentowane badania i prace naukowe, poświęcone autonomii ucznia w nauczaniu języków obcych, były brane pod uwagę jako istotne treści kształtujące oblicze współczesnego nauczania. Można jednak sądzić, że będą jednym z impulsów do tego, aby w dziedzinie dydaktyki językowej wspierać nauczanie języków obcych profesjonalnymi rozwiązaniami.
Dotyczy to metod, technik, programów, technologii oraz innych uwarunkowań optymalizacji uczenia się uczniów, które bazują na autonomii samego uczącego się.
Organizatorami przedsięwzięcia byli: Katedra Filologii Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie oraz Zakład Filologii Angielskiej UAM w Kaliszu.
W dniach od 12 do 14 maja 2014 r. uczestnicy konferencji, jak i licznie przybyli studenci kierunku filologia, wysłuchali wykładów plenarnych, wygłoszonych zarówno w języku angielskim, jak i polskim przez:
· prof. Adrianę Biedroń (Akademia Pomorska w Słupsku);
· prof. Terry Lamb (University of Sheffield);
· prof. David Little (Trinity College, Dublin);
· prof. Krzysztofa Nerlickiego(Uniwersytet Szczeciński);
· prof. Bonny Norton (University of British Columbia);
· prof. Halina Widłę (Uniwerystet Śląski w Katowicach).
Oprócz referatów plenarnych, w kilku sekcjach odbywały się obrady poświęcone m.in. ewaluacji efektywności technik, strategii i narzędzi służących rozwijaniu postaw i zachowań autonomicznych oraz prezentacji sposobów praktycznego ich zastosowania; sposobom rozwijania autonomii w różnych grupach wiekowych i na różnych poziomach kształcenia, zarówno w klasie szkolnej, jak i poza nią; metodologii badań nad autonomią ucznia; roli autonomii uczniowskiej i strategii uczenia się w nauczaniu różnych podsystemów języka i sprawności językowych; wykorzystaniu nowoczesnych technologii w promowaniu samodzielności uczniów.
Trudno w tak krótkim czasie od obrad określić, w jakim stopniu udało lub uda się wpłynąć na to, by prezentowane badania i prace naukowe, poświęcone autonomii ucznia w nauczaniu języków obcych, były brane pod uwagę jako istotne treści kształtujące oblicze współczesnego nauczania. Można jednak sądzić, że będą jednym z impulsów do tego, aby w dziedzinie dydaktyki językowej wspierać nauczanie języków obcych profesjonalnymi rozwiązaniami.
Dotyczy to metod, technik, programów, technologii oraz innych uwarunkowań optymalizacji uczenia się uczniów, które bazują na autonomii samego uczącego się.
Organizatorami przedsięwzięcia byli: Katedra Filologii Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie oraz Zakład Filologii Angielskiej UAM w Kaliszu.
Karolina Rakowicz
red./aria
Odwiedź nas:
Facebook
YouTube
Instagram
Tik-Tok