fbpx
  • Czcionka: A A+ A++
  • Interlinia: zresetuj wielkość interlinii włącz większą interlinie+
  • Kontrast: włącz kontrast wyłącz kontrast
  • Mapa strony: mapa strony
images/Informatyka_pliki/baner-maly-na-strone-ans.png

Postępowanie w sytuacjach kryzysowych ćwiczą i ćwiczyć będą poprzez interaktywne gry decyzyjne studenci psychologii i komunikacji w zarządzaniu. Symulacje, takie jak „Powódź” i „Epidemia”, pozwalają im wcielić się w członków zespołów zarządzania kryzysowego i rozwiązywać realistyczne problemy.

I tak, w grze „Powódź” uczestnicy opanowują zagrożenia wynikające z wysokiego stanu wody w Warcie i rozwiązują zadania (ponad 200) mające na celu ograniczenie zagrożenia i minimalizację strat. Z kolei w „Epidemii” gracze podejmują decyzje (ponad 220) zapobiegające rozprzestrzenianiu się wirusa AH1N1, a nawet dotyczące prowadzenia właściwiej polityki informacyjnej.

– Tego typu zajęcia odbywają się na platformie PROCeed i podnoszą atrakcyjność nauki i efektywność edukacji, przygotowują do realnych sytuacji kryzysowych i zwiększają kompetencje – uważa dr inż. Mirosław Żywiołowski, prowadzący przedmioty, podczas których te gry są wykorzystywane. Jego zdaniem studenci, którzy już w nich wzięli udział, nie tylko zdobyli praktyczne umiejętności podejmowania decyzji w dynamicznie zmieniających się sytuacjach oraz współpracy w zespole, ale też świetnie się bawili.

Platforma działa w systemach Windows i Ubuntu, umożliwia zarówno stacjonarny, jak i zdalny dostęp do gier, co sprzyja aktywnemu uczestnictwu wszystkich graczy.

Sytuacja krytyczna „jak żywa” (1)
Sytuacja krytyczna „jak żywa” (3)
Sytuacja krytyczna „jak żywa” (2)