fbpx
  • Czcionka: A A+ A++
  • Interlinia: zresetuj wielkość interlinii włącz większą interlinie+
  • Kontrast: włącz kontrast wyłącz kontrast
  • Mapa strony: mapa strony
images/Informatyka_pliki/baner-maly-na-strone-ans.png

– Jak zmotywować młodzież do bardziej efektywnej nauki i wykorzystania jej w praktyce zawodowej? – to jedno z pytań, na które starali się odpowiedzieć uczestnicy Florida International Week 2024 w Walencji. Były wśród nich dr Agata Juruć i dr Angelika Kargulewicz z Wydziału Nauk o Zdrowiu.

– Poruszano kwestie związane z możliwościami, ale też zagrożeniami w związku z coraz powszechniej wykorzystywaną, także w edukacji, sztuczną inteligencją – opowiada dr Kargulewicz. – Florida Universitaria zatrudnia specjalistów wielu dziedzin, takich jak logistyka, programowanie gier komputerowych, inżynieria, biznes oraz edukacja, i jak się okazało, pomimo różnic związanych z reprezentowaną dziedziną naukową, z powodzeniem mogliśmy znaleźć wspólną płaszczyznę porozumienia. Sama miałam przyjemność prowadzić zajęcia dla studentów kierunku edukacja wczesnoszkolna dotyczące kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych u dzieci, a główny temat warsztatów brzmiał „Nutrition for children”. Jak się okazuje, problem otyłości dziecięcej i następczych zaburzeń metabolicznych jest bardzo powszechny w całej Hiszpanii, stąd potrzeba kształcenia w zakresie racjonalnego żywienia okazała się być znacząca – wspomina.

Dr Juruć natomiast podkreśla, że ten wyjazd był okazją do rozwoju własnego warsztatu nauczania w innej kulturze i poćwiczenia umiejętności prowadzenia zajęć w języku angielskim. – Prowadziłam zajęcia z Creativity Training and Design Thinking dla studentów pedagogiki oraz przyszłych inżynierów. Było to niezwykle cenne doświadczenie, w szczególności z uwagi na różnorodność grup studentów – podkreśla. Dodaje, że organizatorzy zadbali też o relaks uczestników. – Wszyscy wykładowcy wzięli udział w wycieczce łodzią do jednego z najciekawszych przyrodniczo miejsc w Hiszpanii – Parque Natural de la Albufera, gdzie można było kontemplować dużą różnorodność fauny i flory oraz podziwiać plantacje ryżu, stanowiącego podstawę jednej z najbardziej popularnych hiszpańskich potraw, jaką jest paella – wymienia atrakcje.

Wyjazd odbył się w ramach programu Erasmus+ w dniach 19-23 lutego.

 

Wspólna płaszczyzna w Hiszpanii (1)
Wspólna płaszczyzna w Hiszpanii (3)
Wspólna płaszczyzna w Hiszpanii (4)
Wspólna płaszczyzna w Hiszpanii (2)
Wspólna płaszczyzna w Hiszpanii (1)
Wspólna płaszczyzna w Hiszpanii (2)