fbpx
  • Czcionka: A A+ A++
  • Interlinia: zresetuj wielkość interlinii włącz większą interlinie+
  • Kontrast: włącz kontrast wyłącz kontrast
  • Mapa strony: mapa strony

Ugruntowanie zdobytych umiejętności, kształtowanie postaw i kompetencji społecznych, prowadzenie negocjacji, nauka pracy w grupie i organizacja czasu pracy, a także integracja środowiska studenckiego to niezaprzeczalne zalety kolejnej edycji terenowych warsztatów dla studentów finansów i rachunkowości.

Zajęcia przeprowadzono od 10 do 12 maja w ramach realizacji przedmiotu warsztaty finansów i rachunkowości. Studenci II roku FiR mieli do zrealizowania wiele zadań, które pozwoliły im nie tylko ugruntować umiejętności z zakresu finansów i rachunkowości, ale także nabyć kompetencje społeczne. Zadaniem młodzieży było, między innymi:

  • wybranie ośrodka wypoczynkowego, w którym chcieliby zorganizować zajęcia terenowe w ramach przydzielonych na to zadanie przez JM Rektora ANS w Koninie środków finansowych (przegląd ofert, kalkulacja kosztu jednostkowego, sprawdzenie warunków lokalowych w danym ośrodku, negocjacja ceny itp.),
  • realizacja w grupach projektowych obszernego zadania z zakresu finansów i rachunkowości (ewidencja operacji gospodarczych, sporządzanie dokumentacji, sporządzanie sprawozdania finansowego, elementy analizy finansowej itp.),
  • finansowe rozliczenie się z właścicielem ośrodka, kontrola poprawności wystawionej faktury, rozliczenie się z wykorzystanych środków z uczelnią.

Tegoroczne zajęcia terenowe zostały zorganizowane w jednym z ośrodków w Ślesinie. Studenci ze wszystkich zadań im przydzielonych wywiązali się bardzo dobrze. Pierwszy dzień (w zasadzie wieczór) upłynął na rozmowach przy ognisku i pieczonych kiełbaskach. Drugiego dnia intensywnie pracowali nad zadaniem projektowym w utworzonych wcześniej grupach 4-5 osobowych. W efekcie powstało pięć projektów.

Dodatkowym aspektem dydaktycznym tegorocznego wyjazdu terenowego było spotkanie studentów z zaproszoną do Ślesina klasą akademicką z ZS CKU im. Stefana Batorego w Koninie. Studenci przekazali uczniom informacje na temat najważniejszych zadań, które musieli sami wykonać w ramach zorganizowania zajęć terenowych.

Okoliczności przyrody i pogoda były przepiękne, a atmosfera i humory dopisywały. W mojej ocenie, jako osoby prowadzącej przedmiot, taka forma zajęć ma wiele zalet – pozwala ugruntować zdobyte umiejętności, kształtuje postawy i kompetencje społeczne, daje pole do prowadzenia negocjacji, uczy pracy w grupie i organizacji czasu pracy. Nieocenionym i bardzo ważnym aspektem takiej formy zajęć jest również integracja środowiska studenckiego.

dr Małgorzata Cieciura

zajęcia terenowe
zajęcia terenowe w Ślesinie
zajęcia terenowe FiR