fbpx
  • Czcionka: A A+ A++
  • Interlinia: zresetuj wielkość interlinii włącz większą interlinie+
  • Kontrast: włącz kontrast wyłącz kontrast
  • Mapa strony: mapa strony
images/Informatyka_pliki/baner-maly-na-strone-ans.png

Zmiany w standardach kształcenia przyszłych pielęgniarek omawiała kadra kierownicza kierunków medycznych Związku Wielkopolskich Publicznych Uczelni Zawodowych (ZWPUZ).

Modyfikacje te wprowadziło Rozporządzenie Ministra Nauki z dnia 10 października 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego. Jak pisze serwiszoz.pl, „[n]owe przepisy kładą nacisk na rozwój umiejętności praktycznych i dostosowanie edukacji do wymagań rynku pracy, w tym wprowadzenie zajęć z telemedycyny, e-zdrowia oraz innych praktycznych umiejętności. Zmiany te mają na celu lepsze przygotowanie absolwentów do wykonywania zawodu, zwiększając ich kompetencje i dostosowując kształcenie do standardów unijnych”.

Spotkanie ZWPUZ, które odbyło się 12 lutego w Akademii Nauk Stosowanych w Gnieźnie, służyło więc przedstawieniu rozwiązań dotyczących nowych wyzwań zawartych w procesie kształcenia w tym zawodzie, a także wymianie pomysłów i pierwszych doświadczeń. Uczestniczyli w nim przedstawiciele uczelni z Gniezna, Piły i Leszna. Naszą reprezentowali dr Bartosz Chmielewski, dr Alina Roszak, mgr Jolanta Janiak oraz mgr Danuta Grodzka.

Nowe standardy, nowe kompetencje (1)
Nowe standardy, nowe kompetencje (2)
Nowe standardy, nowe kompetencje (6)